sunnuntai 6. tammikuuta 2013

HERKKULAKKO

Mä olen oikea takinkääntäjä. Olen aina paasannut ystävilleni, etten ymmärrä karkki- ja herkkulakkoja, koska mun mielestä on ihan ok syödä karkkia ja herkkuja kohtuullisissa määrin. Olen kerran yrittänyt karkkilakkoa, eikä se kestänyt kuin kaksi viikkoa ja sai mut haluamaan karkkia kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti. Mutta tänä vuonna mä aion pysyä herkkulakossa Miamin reissuun asti eli seitsemän viikkoa! Alkaen huomisesta.. 
Olen nyt yrittänyt syödä ahkerasti herkkuja iltapalaksi vielä kun voi :D
Syynä herkkulakolle oli oikeastaan ihan vaan se, että kun joululomalla on tullut syötyä aika paljon herkkuja sekä liikuttua melko vähän, niin nyt on oikea aika aloittaa paasto ja etsiä takaisin ne terveelliset elämäntavat. 
Ja kehtaa sitten kulkea bikineissä rannalla ;) Päätin, että jos ja kun onnistun, mä saan palkita itseni jollakin ehkä hieman kalliimmalla ostoksella Miamissa. Jos en onnistu, voi ainakin laukut, korut ja kellot unohtaa. 
Siinä on ihan motivoiva panos!

Herkkulakko mun kohdalla käsittää siis: karkit, sipsit, keksit, sokerilimpparit (sokerittomia aion kyllä juoda!), rasvainen roskaruoka yms. höttöhiilarit ja tietenkin alkoholi, joskin se ei tule olemaan mulle ongelma.
Haastavia hetkiä tulevat varmaan olemaan, perheen kanssa syömään lähteminen sekä yhteiset illanvietot ystävien kanssa. Onneksi ei ole synttäreitä tai muuta sellaista tiedossa ja ulos lähtiessä on vain sitten valittava jotain kevyempää. Mutta uskon kyllä, että pystyn selviämään tästä, kunhan en unohda vahingossa kieltäytyä jonkun tarjotessa karkkia!
Lakon ajan yritän keksiä terveellisempiä herkutteluvaihtoehtoja, etenkin yksi ehdoton suosikkini on jogurttiin tehty dippikastike, johon voi dippailla porkkanoita ja kurkkuja. Ehkä myös sokerittomat pastillit pitävät mut kurissa. 

Huomenna lähtee! Onneksi treenitkin alkavat ensi viikolla, joten pääsee taas liikkeelle tästä joulukoomasta. 
Tästä tuleekin jännittävää, mä olen yleensä niin huono noudattamaan tälläisiä sääntöjä, mutta jospa tällä kertaa oppisin olemaan vähän tiukempi :)



2 kommenttia:

  1. Tästä mä tykkään ;) Nyt on vertaistukee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Meillä on yhteinen tavoite ;) ensimmäinen päivä ja olo on kuin maailmanvalloittajalla, hah :D

      Poista