lauantai 4. elokuuta 2012

MY FAVOURITE PLACE


Postauksissani esiintyy melko usein mun lempipaikka maailmassa, Australia. Ajattelin siis avata aihetta hieman, ettette ihmettele mikä pakkomielle mulla tuohon kyseiseen maahan on :D

Talvella 2009 olin ystäväni luona juhlimassa, kun tapasin erään kiinnostavan ihmisen. Tämä tyyppi oli vaihto-oppilastyttö Australiasta. Tutustuimme sitten näissä juhlissa ja mä kutsuin hänet samantien omille synttäreilleni. Me tultiin heti juttuun, huumori kohtasi ja alettiin viettää aikaa yhdessä. Kävikin sitten niin, että tämä tyttö muutti keväällä meille asumaan loppuvuodeksi, kun seuraavaa host-perhettä ei löytynyt. Host-perheeksi ryhtyminen oli paras päätös ikinä. Se vuosi oli mahtavaa aikaa, hengailtiin paljon yhdessä ja meistä tulikin kuin siskokset. Kuten voitte arvata, hyvästit olivat koko perheelle rankka paikka. Meilasimme toisillemme paljon kertoen kuulumisista ja ikävästä sekä uusien koulujen haasteista. Kesällä 2011 meidän aussityttö tulikin sitten takaisin Suomeen! Hän vietti meillä 3kk loman, asusti omassa huoneessaan ja kaikki oli yhtäkkiä ihan kuin ennen. Kun hän sitten lähti meiltä kohti Eurooppaa, tapasimme vielä syksyllä Barcelonassa, jossa me sohvasurffasimme muutaman opiskelijapojan luona.
Tänä kesänä lähdimme koko perheen voimin Australiaan kolmeksi viikoksi tapaamaan meidän aussityttöämme ja hänen perhettään! Tästä matkasta mä olin haaveillut jo siitä asti kun mun sisko ekaa kertaa lähti takas kotiin ja vihdoin tää haave kävi toteen :) Rakastuin todenteolla Australian lämpöön, kulttuuriin ja avoimiin ihmisiin sekä ainutlaatuiseen luontoon. 

Näkymä hotellin katolta Sydneyssä
Bondi Beach
Sydney Opera House light show
Matkustimme Sydneyyn, josta sitten lensimme Cairnsiin ja sieltä autoilimme pikkuhiljaa kohti Townsvillea, ystäväni kotikaupunkia. Matkalla pysähdyimme Mena Creekissä ja monissa pikkukaupungeissa. Townsvillesta sitten lensimme vielä Brisbaneen ja sieltä kotiin. Mä olisin voinut jäädä vaikka koko kesäksi, tai pidemmäksikin aikaa, sen verran lähtemättömän vaikutuksen tuo maa ja se ihana perhe muhun tekivät. 

Cairns Esplanade

Mossman Gorge, Sademetsä

Townsville
Kyllä mä vielä tuonne takaisin lähden! :) My heart fell down under.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti